Zastanawiasz się, czym kierować się przy wyborze ławki treningowej? Podpowiadamy: jest kilka podstawowych parametrów, na które musisz zwrócić baczniejszą uwagę. Przede wszystkim maksymalna testowana wytrzymałość ławki do ćwiczeń - im większa, tym lepiej. Przeciętne ławki pod sztangę zapewniają Ci wytrzymałość na poziomie ok.150-200 kg (sumując wagę użytkownika i obciążeń), tymczasem ławeczki do brzuszków uniosą użytkownika o wadze 100-150 kg. Wytrzymałość wiąże się z przekrojem i grubością zastosowanego profilu - podobnie im większe, tym lepiej. Przecięty profil ma rozmiar 40x40mm, te mocniejsze: 50x50mm lub 50x30mm. Pamiętaj, że ławki treningowe o giętych profilach mają mniej spawów, co również przekłada się na ich trwałość. Ławki do ćwiczeń przeglądaj także pod kątem tapicerki - nie może być ona zbyt twarda, by nie była nieprzyjemna, ale też i niebyt miękka, by nie utrudniała Ci "zapierania się". Warto zwrócić uwagę na wymiary podstawy ławeczki. W szczególności ławki pod sztangę powinny mieć dostatecznie szeroki rozstaw, by nie chwiały się i były maksymalnie stabilne. Ostatnią kwestią, którą powinieneś wziąć pod uwagę jest regulacja oparcia. Tylko ławeczka regulowana jest naprawdę wielofunkcyjna. Im stabilniejsza jest Twoja ławka treningowa, tym bezpieczniejszy jest cały trening.